USA dag 23

13 juni 2018 - San Mateo, California, Verenigde Staten

Dag 23

Aan al het leuks komt helaas een eind!

Maandag ochtend alle spullen in de koffer en in de tas ingepakt. Het was nog een flinke worsteling om alles erin te krijgen en het dan ook weer eerlijk te verdelen, we hadden toch meer verzameld dan gedacht maar gelukkig kan alles mee! We hadden zondagavond al gedag gezegd tegen Peter en Jacob die moesten maandag gewoon werken. Ria blijft thuis bij de honden en gaat later ook nog even sporten dus zeggen we haar ook alvast gedag. We gaan met Bianca nog even lunchen voordat ze ons naar het vliegveld brengt. Een lekkere salade met een sandwich, we zitten allebei wel aardig snel vol maar we hebben in iedergeval een goede bodem, Bianca neemt nog wat mee naar huis voor later, dat is hier heel gebruikelijk vanwege de grote porties. Het is flink druk bij de Kiss and ride allemaal ubers en taxi's maar we vinden een plekje om uit te laden, gelukkig zijn we ruim op tijd. Bij de bagage dropoff is het ook erg druk en het gaat niet erg snel maar na een half uur we zijn gelukkig onze zware tassen kwijt, dat loopt een stuk makkelijker. We willen ook meteen door de douane zodat we daarna even rustig kunnen zitten. Ook hier is het druk, het is ook begin vakantietijd en er zijn ook flink wat afgestudeerden die lekker vakantie gaan vieren. Onze beiden tassen worden eruit gehaald maar de controle is gelukkig niet heel erg streng, de Belly Flops worden gevonden en ze moeten hier erg om lachen. We moeten nog 2,5 uur wachten en lopen wat rond, er zijn hier helaas niet heel veel winkeltjes dus zijn we vrij snel uitgekeken. Onze laaste dollars maken we op aan wat souvenirs, dit is nog een gepuzzel want de prijzen die er staan zijn allemaal zonder tax, dit zijn we wel gewend maar je weet nooit precies de prijs die je bij de kassa betaald en nu met het opmaken is het nog iets lastiger maar het is gelukt! Er gaan vandaag 4 vluchten naar Amsterdam en er wordt regelmatig omgeroepen dat er mensen laat zijn dus wij gaan kijken of deze er nog aangerent komen maar helaas geen leedvermaak voor ons vandaag. Eindelijk mogen wij ook gaan boarden, We vliegen met een dreamliner 787 met rijen van 3x3, iets kleiner dan de heen vlucht maar wel een moderne. Het vliegtuig gaat helemaal vol en er zit bij ons ook iemand aan het gangpad. De vlucht duurt een uur korter als heen dus dat is erg fijn en het is een nachtvlucht dus hopelijk kunnen we lekker slapen. We kijken een film en krijgen daarna te eten het Is flink warm in de cabine eigelijk net een beetje te. We proberen wat te slapen maar dit is niet zo'n groot succes, er is ook een baby mee met een flink paar longen en hij houdt het huilen lang vol zo ongeveer 9 uur. [😣]  De tijd tikt langzaam door en we doen nog wat spelletjes en kijken nog een film. Rond 12 uur Nederlandse tijd landden we, het was de laaste vlucht van deze piloot na 27 jaar, het was nog een flinke klap bij de landing maar gelukkig alles goed en wel. Marion haalt ons op maar er zijn wat wegwerkzaamheden waardoor onze gebruikelijke afspreek plek niet bereikbaar is, het is even zoeken maar gelukkig vinden we haar en kunnen lekker naar huis. Lisette heeft op het huis gepast en er staan mooie bloemen klaar. De planten in de tuin zijn flink gegroeid, de hydrangea heeft Amerikaanse vormen aangenomen, wat is dat ontzettend hard gegaan!! We slapen even kort en doen nog wat boodschappen. Vanavond proberen een goede nacht te maken om weer in het ritme terug te komen, woensdag ochtend hebben we de 20 weken echo en daarna wacht er een flinke stapel was!
Lieve lezers dit was het laatste verhaal, wij vonden het erg leuk dat jullie zo met ons mee beleefd hebben en er ook een beetje van genoten hebben zoals wij Amerika hebben gezien en ervaren. We hebben ontzettend veel gezien en het was een fantastische reis in een heel mooi land!
Daarnaast willen we Peter, Ria, Bianca en Jacob bedanken voor de goede zorgen en de gezelligheid !!

Heel veel liefs Remco en Elianne

1. Pronk:
    13 juni 2018
    Welkom weer thuis .we zullen jullie verhalen wel missen.
  2. A,Ooms ,:
    13 juni 2018
    Welkom thuis , en bedankt voor de lieve en mooie verslagen ,gr,
  3. Henriette:
    13 juni 2018
    Welkom thuis en nu verder genieten van jullie zwangerschap!!!!