USA dag 12

31 mei 2018 - Jackson, Wyoming, Verenigde Staten

Dag 12
Pfoee, we zijn weer terug op de kamer...
Het was een ontzettend lange en intensieve dag maar wat is Yellowstone toch onwijs mooi, dat hadden we niet willen missen!!
Om 7 uur ging de wekker, we willen op tijd vertrekken en voor de drukte Yellowstone bereiken. Eerst nog even tanken, deze auto heeft een iets minder grote tank en we weten niet wat we nog gaan tegenkomen. We halen ook meteen nog iets voor ontbijt en vertrekken dan naar het noorden. Het is ca 60 miles naar de zuid-ingang van Yellowstone. We doorkruisen eerst Grand Teton national park, dit kan gelukkig ook met onze pas. We zien om ons heen hoge bergen met sneeuw toppen, een heel mooi gezicht!  Onderweg komen we ook al waarschuwings borden tegen voor overstekend wild, zoals beren, bisons en herten. Eenmaal aangekomen bij de ingang van Yellowstone krijgen we een kaart mee waar ook de bezienswaardigheden opstaan. We besluiten eerst naar het geiser park te gaan, hier staat ook de Old Faithfull geiser die regelmatig uitbarst. We komen net aangelopen en zien dat er veel mensen staat, dit is een goed teken, we horen dat het nog maar ongeveer 5-8 min duurt voordat hij gaat, wat een timing!! En ja hoor daar gaat hij, het begint met flink wat water gesputtel en dan barst het los, het water/stoom wordt ongeveer 20 meter de lucht in geblazen, een bijzondere show! We lopen daarna verder over het houten pad wat is aangelegd langs alle andere geisers, hIer zijn de meeste geisers ter wereld op zo'n klein oppervlakte. Soms komt er een flinke walm van rotte eieren maar door het windje waait dit ook gelukkig snel weer weg. Inneens staat er een bison vlak naast ons heerlijk rustig te grazen, een parkranger gebaard ons door te lopen, wat een groot beest. Tussen de geisers door zijn er ook kleurrijke water poeltjes, deze kleuren worden gegeven door bacteriën die bij verschillende temperaturen leven. Er zitten er een paar heel mooie kleurrijke bij die rood, geel, blauw, groen en oranje zijn. Omdat we nog flink wat kilometers moeten rijden lopen we snel terug naar de auto. Verderop zit de Steamboat de grootste geiser ter wereld die heel zeldzaam is in zijn uitbarstingen, daar begint het ook heel hard te regenen. We besluiten om niet beide rondes te rijden door het park wat het is toch wel erg ver, halverwege kan je ook doorsteken en dus dan maar 1 ronde rijden. Het weer klaart dan al wel weer snel op en we besluiten om toch nog naar de Tower waterval te rijden.  Onderweg komen we langs bossen waar nog flink wat sneeuw ligt en ook hoge muren met sneeuw langs de weg. De towerwaterval is zeker de moeite waard om te bekijken. Het is dan al 17.00 en We moeten nog 4 uur terugrijden naar Jackson waar we slapen. Het laatste wat nog op wensen lijstje staat is om nog een beer te zien, helaas komen we deze niet meer tegen, dus die blijft op het lijstje staan! Rond 21.15 komen we weer in Jackson terug, we eten snel bij de Mc Donalds iets en gaan dan lekker terug naar de kamer. Moe maar voldaan, we hebben erg genoten van deze dag! Morgen weer terug naar Salt Lake city en de auto weer omruilen.