USA dag 7

26 mei 2018 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Dag 7

Het is alweer dag 7, de tijd gaat erg snel maar we hebben ook al ontzettend veel gezien! Vanavond hebben we overnacht in het moenkopi hotel, erg ruime kamers en met een flink zwembad. Het hotel ligt in het indianen reservaat, dit is het gebied van de Nevajo indianen. Bij het obtbijt zien we ook veel Native Americans, met mooie haren. We hebben vandaag Monument valley op de planning staan. We rijden de lange weg met soms hele eenzame stukken, we zetten de muziek wat harder en we vervelen ons nog niet. Plots doemen de grote rotsformaties op in het landschap. We twijfelen of we wel het park in willen omdat er buiten het park ook al erg mooie rotsen te zien zijn. Het is even zoeken naar de ingang msar vinden deze uiteindelijk, het gebied is van de indianen dus moeten we apart toegang betalen. We kunnen een mooie offroad route rijden dicht langs de rotsen. Het is een flink hobbelige weg en rijden ook niet zo hard, ook voor de kleine Bross is dat beter. We hebben ook een plattegrond gekregen met daarop de namen en de omschrijvingen. Zo zijn er The three Sisters, the Elephant, the Thumb en nog veel meer. Regelmatig gaat er ook nog een kleine zandstorm over de weg en zien we even helemaal niets. De weg terug omhoog het park uit is een flink lastige mey diepe kuilen maar Remco chauffeurd er goed doorheen! Na Monument Valley rijden we richting Page daar slapen we vanavond. In de buurt van Page is er nog een canyon die Elianne erg graag wil zien. We hopen nog mee te kunnen met een tour door de Upper Antelope Canyon. Deze Canyon is erg speciaal want hij is nog niet zo heel lang geleden ontdekt en heeft hele mooie vormen en kleuren. We komen rond 15.00 aan op het parkeerterrein en horen helaas dat ze uitverkocht zijn voor vandaag en dat we morgen ochtend terug moeten komen. Net als we willen keren roept een man dat er toch nog wat plekjes vrij zijn voor de tour van 16.00, wat een geluk !! We moeten nog wel even naar het stadje voor contant geld maar we staan op de lijst. We rijden in grote auto's ongeveer 1 km naar de ingang van de Canyon daar zijn nog heel veel meer andere mensen, het is echt heel erg toeristisch. We lopen in colone door de kloof gelukkig kunnen we wel veel foto's maken. De tour duurt ongeveer een uur op de heenweg mag er gefotografeerd worden maar op de terugweg absoluut niet meer en willen ze dat de mensen gewoon doorlopen. We zijn blij dat we het hebben gezien want het was erg bijzonder. We slapen vanavond in de Travelodge, prima kamers! We eten een heerlijke vers gemaakte burger bij GNC.
Vanmiddag toen we in de autopapieren zochten of we met de huurauto ook off road mochten rijden kwamen we nog wat vreemds tegen... we zouden met de auto alleen in bepaalde staten mogen rijden. Onze planning is ook om naar Yellowstone park te gaan, maar we mogen helemaal niet in Wyoming en in Idaho rijden, als we dat wel doen moeten we een boete betalen van 3000 dollar. Wat een k*t zooi, dat hadden we totaal niet verwacht en "gelukkig" bij toeval bij ontdekt. Na lang wikken en wegen besluiten we een andere auto te huren voor 3 dagen en onze huidige huurauto te parkeren in Salt Lake City. Het is een heel geregel maar we hebben het ervoor over, anders hebben we ook een gat van 4 dagen in onze planning en we wilden heel graag naar Yellowstone toe. Nu gaan we lekker slapen, het was een lange vermoeiende dag. Thanks voor alle leuke reacties!!
Veel liefs!!

1. Caro:
    Ik ben weer bij met lezen! :) Echt super gaaf! En herkenbaar! Blijf genieten! X
  2. Gert:
    27 mei 2018
    Raar verhaal met die auto
    Wel leuke verhaaltjes gaat steeds makelijker dat schrijven dat zie je
  3. A,Ooms ,:
    Wat een bijzonderen foto's ,Prachtig ,groetjes ,
  4. Pronk:
    27 mei 2018
    hoi BROSSJES erg leuk dat we via jullie verslag mee kunnen reizen,en ook meegenieten van de mooie fotos. groetjes
  5. Henriette:
    27 mei 2018
    Weer een mooi verslag van jullie reis ook .Mooie foto's en wat bizar zeg met jullie auto nog een fijne reis verder groetjes
  6. Christi:
    27 mei 2018
    Oh wat een prachtige foto's van de Antilopecanyon, daar moet ik toch ook nog een keertje heen.
    Jullie zijn wel heel flexibel om gewoon een auto extra te huren voor drie daagjes, goed hoor. Want Yellowstone kan je gewoon niet missen.
    liefs, Christi