USA dag 6

25 mei 2018 - Tuba City, Arizona, Verenigde Staten

Dag 6

Vandaag vervolgen we onze reis naar de Grand Canyon. Remco heeft dit stuk al eerder gezien 2 jaar geleden, maar het blijft nog steeds indrukwekkend. We rijden in ongeveer een uur tot aan de rand en zijn er rond 9 uur. Bij de ingang van het park staat al een flinke rij en het duurt vrij lang, wij hoeven alleen de pas te laten zien en krijgen een routekaart van het park en mogen dan snel doorrijden. Snel gaan we op zoek naar een parkeerplek en er is gelukkig nog erg veel plaats! We lopen richting de rand en het is meteen overweldigend, wat een vreemde gewaarwording, een plateau met daarin een hele diepe uitgesleten kloof. Zoveel verschillende kleuren en vormen, we gaan de route lopen langs de rim met elke keer een nieuw vergezicht. De route is 4,2 km lang, we smeren ons in want de zon brand goed, dit valt alleen niet heel erg op door de wind die er staat. Remco vind het erg leuk om dicht langs het randje te lopen, ik vind het wat minder leuk en zeg dan ook vaak 'Doe nou niet, ik vind het eng als je dat doet' 🙈 We komen aan bij de Bright Angel trail, vanaf hier kun je afdalen de Canyon in, er wordt sterk afgeraden om in 1 dag naar beneden en weer naar boven te lopen, mede door de verraderlijke hitte. Wij besluiten om een klein stukje naar beneden te lopen om toch even het gevoel te krijgen dat we de Canyon ingaan. Ons eerste plan was eigenlijk om met de bus weer naar het begin punt te rijden, maar we hebben nog aardig wat tijd over en besluiten de route weer terug te lopen, maar eerst nog een lekker ijsje. Onderweg merken we dat het toch flink warm is, het is inmiddels midden op de dag. Elianne moet een paar keer even uitrusten want het is toch aardig vermoeiend. We komen er ook achter dat we niet goed genoeg gesmeerd hebben en worden flink rood, we proberen de schade wat te beperken door nogmaals flink in te smeren. Als we terug komen bij de parkeerplaats zien we dat het erg druk is geworden en er wordt op allerlei plaatsen geparkeerd. De weg richting Tuba city is erg mooi, je kijkt op het plateau met daarin de kloof. Ook het landschap veranderd weer, naar rotsen met een rode kleur. We komen aan bij Tuba city en springen nog even het verkoelende zwembad in. We eten vanavond bij Denny's, direct naast het hotel, lekker makkelijk.
Ik was nog vergeten op te schrijven wat onze rij gegevens waren van gisteren;  335 mile om 6 uur.
Vandaag hebben we 140 miles in 3 uur gereden.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion Bross:
    26 mei 2018
    Super mooie foto's met een strak blauwe lucht als achtergrond!
    Leuk dat jullie allebei stukjes schrijven. Geniet ervan.
    🌞😘💋
  2. A,Ooms ,:
    26 mei 2018
    Wat ziet het er daar prachtig uit ,jullie hebben heel veel moois te zien ,veel plezier😘😘
  3. Christi:
    26 mei 2018
    Leuk dat jullie de Grand Canyon ook zo overweldigend vonden vanuit het niets ineens een geweldig uitzicht. Het weer ziet er ook prima uit. Nog veel moois gewenst.