USA dag 20

8 juni 2018 - San Mateo, California, Verenigde Staten

Dag 20

De laatste dag vandaag van onze grote rondreis door West-Amerika! We vertrekken uit Modesto richting Fairfield waar de Jelly Bean factory is. Onderweg zien we een hoop fruit bomen met kersen, abrikozen, blauwebessen en ook velden met aardbeien. Ook lopen er hier veel koeien in de gele droge weilanden. Om 11.30 hebben we een tour geboekt bij de fabriek, deze is betaald en je gaat met een gids over de productie vloer. Er is ook een gratis tour maar hier loop je alleen over een brug boven de fabriek. Wij zijn uiteindelijk maar met zn 2en dus hebben een privé rondleiding. We krijgen alle stappen van het productie proces te zien en ook te proeven. Het duurt 7 tot 14 dagen om een Jelly Bean te maken met zachte binnenkant tot stevige buitenlaag met daarop het logo gestempeld. Het is super intressant om alles van zo dichtbij te zien. Ze maken hier ook een aantal vieze smaken zoals; vomit, rotten egg, dirt en fart, ze maken deze smaken in een aparte ruimte met luchtafzuiging, anders is het niet te harden. We krijgen ook verschillende zakjes met smaken mee. Alle Jelly Beans die in de fabriek op de grond vallen worden in een speciale container verzameld en gebruikt als veevoer. De kwaliteit controle is hier erg belangrijk als de Bean een verkeerde vorm heeft, te groot of te klein komt deze in een speciale verpakking met Belly Flops, hiervan hebben we wat gekocht in de winkel. Er hangen in de fabriek ook verschillende schilderijen gemaakt van Jelly Beans, erg grappig gedaan. Na de tour gaan we richting Napa, het wijngebied van Califonia, zo ver het oog rijkt velden met druiven. We willen ook nog een stukje langs de kust rijden over highway 1, de grote oceaan zien, het is een mooie weg hoog langs de zee. Het is vrij druk op de weg dus we rijden over de Goldengate brug San Francisco in, gelukkig is deze nog net te zien onder de wolken. Het weer veranderd snel naar flink bewolkt en fris. We zijn mooi optijd bij de Car rental en leveren de auto om half 6 in, alles opgeruimd en gecheckt en het is allemaal in orde. We lopen richting de parkeerplaats van Costco en Peter komt dan ook precies aangereden super timing!! Vanavond eten we met z'n allen bij een Mexicaans restaurant, erg lekker! Moe maar met heel veel nieuwd indrukken gaan we heerlijk slapen, morgen gaan we San Francisco ontdekken.

Groetjes Remco en Elianne

1. Pronk:
    9 juni 2018
    hoi ,zo jullie Amerika avontuur zit erop.nu nog een gezellige dag met de familie<doe ze allemaal maar de groeten.>hele goeie terugreis. en dan kan het allermooiste avontuur voor jullie twee verder beginnen het nieuwe BROSSIE
  2. Marion Bross:
    9 juni 2018
    Leuk dat jullie een privé rondleiding hebben gekregen, Jelly Beans How its made, Remco zijn favoriete snoepjes.
    Ik heb jullie verhalen met veel plezier gelezen en mee kunnen genieten van jullie mooie rondreis! Zal ze missen iedere ochtend.
    Nog 1 dag San Francisco en dan weer richting huis, goede reis alvast gewenst.
    Groetjes aan Peter, Ria en kids.
    xxx Marion
  3. A,Ooms ,:
    9 juni 2018
    Zo jullie hebben een hele reis gemaakt en veel gezien ,daar kunnen jullie op terug zien , en thuis is het strak ook weer fijn ,dan ken je gaan zorgen ,ook heel leuk . Fijnen reis weer naar huis,lieve groet ,