USA dag 22

10 juni 2018 - San Mateo, California, Verenigde Staten

Dag 22

Na al het gewinkel gisteren wilden we vandaag ook nog wat anders zien van San Francisco. Maar eerst moeten we nog de tas ophalen die we gisteren in de presale gekocht hebben, we zijn een beetje aan de vroege kant dus halen we een koffie bij de Starbucks. Vandaag gaan we naar het Goldengate state park, hier zijn allerlei bezienswaardigheden. Bianca en Ria blijven thuis, het is toch niet zo fijn om lange stukken te lopen met 33 weken zwangerschap en ze hadden nog wat baby dingen te regelen. Dus Elianne gaat met Remco, Peter en Jacob naar de botanische tuin, het is hier erg mooi met leuke aangelegde paden en met thema gedeelten zoals de Aziatische, Redwood en de geurtuin. Het is erg lekker weer, zo rond de 20 graden met zon en een klein beetje wind. We lopen rond en we eten de Beef Jerky op die we gekocht hebben bij de Costco, helaas mogen we dit niet mee nemen naar Nederland. Het is een mooi aangelegde tuin en er zijn veel mensen die hier lekker in het park zitten en genieten van het weer. Net buiten de tuin staan een aantal foodtrucks en we nemen als middageten een hotdog, New York style. We willen ook nog naar het aquarium, maar als we naar de prijzen kijken zijn deze ontzettemd hoog en besluiten niet naar binnen te gaan, we kunnen dan beter naar Blijdorp. We willen nog wel wat meemaken van de welbekende stijle heuvels van San Fransisco en rijden wat door de veschillende wijken heen. Jeetje sommige straten zijn erg stijl dat de auto's zelfs schuin moeten inparkeren en de stoep trapsgewijs is. We komen ook nog door de wijk Casto, deze staat bekend om de homogemeenschap, het is hier vrolijk versiert en er zitten allerlei aparte winkels. De huizen in de stad zijn erg kleurrijk, met mooie planten en leuke gevels. We rijden ook nog langs Peter zijn werk Recology een vuilverwerkingsbedrijf, wat een groot terrein met alle machines waar onderhoud aan gedaan moet worden. We gaan met z'n allen uit eten bij de favoriete pizzeria van Bianca en het is hier heerlijk, er blijft nog wat over maar het is hier gebruikelijk dat je dat gewoon mee naar huis kan nemen. Daarna rijden we nog naar het huis van Bianca en Jacob, ze hebben dit 2 jaar geleden gekocht, een erg leuk huis en leuk om te zien wat voor spulletjes ze verzameld hebben voor de baby. We drinken nog wat en gaan dan richting bed, morgen vliegen we om half 5 smiddags terug naar Nederland.  We komen dinsdag rond 12:00 smiddags nederlandse tijd aan in amsterdam

Groetjes, Remco en Elianne