USA dag 19

7 juni 2018 - Modesto, California, Verenigde Staten

Dag 19

Goed geslapen en gelukkig zijn er geen beren langsgeweest bij de auto, bij de receptie stonden flink wat waarschuwings bordjes dat je alles uit de auto moest halen van eten, lege verpakkingen en toiletartikelen, beren zijn er dol op en ze breken een auto dan ook met gemak open. Nog 1 dag duurt onze rondreis, vrijdag middag om 18.00 leveren we de huurauto weer in in San Francisco. We hebben vandaag de hoge oversteek gemaakt over de Tioga Pass, Yosemite national park. We hebben nog benzine nodig om aan de andere kant te komen want in het park zijn er geen benzine stations. Hopa ja ook hier is de benzine duur betaald, maar goed we hebben het nodig. Langs de weg staat er een stalletje met kersen en halen daar een halve kilo van, heerlijk om op te snoepen in de auto. De pass is ongeveer 3 weken geleden open gegaan, alleen hoog in de bergen ligt er nog sneeuw en niet meer langs de weg. De watervallen en rivieren stromen nog wel erg wild, een mooi gezicht! Met de zon op de bergen en door de bomen ziet dit gebied er heel mooi uit. Regelmatig stoppen we even bij een riviertje of een mooi weiland, daar zien we ook nog een hert. We eten de pizza van gisteren ook nog, is prima te doen zo heerlijk in de natuur. We hopen dat we nog een beer zien maar helaas ze hadden geen zin om ons te zien. Als we de pass over zijn besluiten er nog een andere weg in de slaan, de Hetch Hetchy deze leid naar een groot stuwmeer met een dam. Hier komt het drinkwater van San Fransisco vandaan, het water stroomt hard en er is in de verte ook nog een grote waterval te zien. We nemen een binnendoor route richting Modesto, hier hebben we het motel geboekt voor vanacht. We komen langs vergeelde grasvelden en langs boomgaarden met kersen en perziken. We slapen vanavond weer in een motel 6 langs de snelweg maar we hebben er geen last van. Het is vreemd om te zien hoeveel verscheidenheid er aan fastfood ketens is, voor elke keuken is er wel iets en overal kan je met de auto door de drive trough. Wij lopen naar de In & Out burger, Remco had hier een goede ervaring mee en wilde hier graag nog een keer eten. Dit restaurant staat bekend om zijn specialiteit, er zijn 3 burgers; dubble dubble (dubbele cheeseburger), cheeseburger en een gewone hamburger. De kwaliteit hiervan is erg goed en wij vinden het dan ook erg lekker. Na het eten lopen we nog naar de Walmart, voor een ontbijtje voor morgen en gewoon om mensen te kijken. Morgen gaan we naar Fairfield, hier zit de Jelly Bean factory waar we een rondleiding geboekt hebben. Daarna de auto inleveren bij San fransisco, hopenlijk redden we het om over de Goldengate brug terug te rijden, dat is een mooie afsluiting van de rondreis.
Morgen ontmoeten we ook weer de Bross familie in San mateo van het weekend zijn we nog gezellig met hun samen!

Veel Liefs Remco en Elianne

1. Christi:
    8 juni 2018
    Volgens mij kunnen jullie terugkijken op een fantastische rondreis , nog veel plezier met de familie en gauw tot ziens.
    liefs Christi
  2. Henriette:
    8 juni 2018
    jullie hebben volgens ons een geweldige reis gemaakt,doe Peter,Ria en de kinderen de groeten en een hele goeie terugreis
  3. Gert-Jan:
    10 juni 2018