USA dag 18

6 juni 2018 - Mammoth Lakes, California, Verenigde Staten

Dag 18
Een mijlpaal, we zijn vandaag 20 weken zwanger, op de helft! Ik voel me goed en steeds vaker is er gerommel in mijn buik te voelen, erg bijzonder.
Het is nog flink warm als we wakker worden in Lone Pine, 25 graden. De ijsberen liepen wel door de kamer vannacht, de airco was niet erg goed in te stellen dus hebben we deze een paar keer aan en uitgezet gedurende de nacht. We gaan vandaag weer verder rijden richting het noorden en zal het ook steeds kouder worden, de natuur veranderd ook van zanderig naar steeds meer groen. Onze benzine tank hebben we ook nog niet gevuld na de rit door Death Valley maar we stellen dit uit totdat we weer een beetje normale prijzen zien want ze weten erg goed dat er mensen op zoek zijn naar brandstof. Erg goedkoop wordt het niet maar het is te doen, Elianne maakt ook nog wat mooie foto's van de besneeuwde bergtoppen van de Siërra Nevada die we de hele weg links naast ons zien liggen. Er zijn allemaal kleine dorpjes op de route en telkens rijden we er dwars doorheen, leuk om te zien wat voor winkeltjes er zijn en de verschillende huizen, sommige erg mooi onderhouden en andere wat minder. We komen rond 13.00 aan bij Mammoth lakes en rijden naar het informatie centrum, we willen in de buurt graag nog wat wandelen en krijgen een kaart mee met uitleg. Er is in de buurt een hot spring, hier komt kokend water uit de bodem, het poeltje heeft een heel bijzondere blauwe kleur. Vroeger kon je hier zwemmen maar het in nu te heet geworden en is het verboden, elke 20 meter staat dit ook op borden aangegeven. Daarna rijden we naar Convict lake, heel erg mooi alsof het een schilderij is, een groot meer met erachter besneeuwde bergtoppen, Remco gooit nog een paar ketssteentjes op het water. Daarna rijden we over de Old Mammoth road de bergen in, plots streekt er een hert vlak voor ons over maar we rijden erg langzaam dus dat is geen probleem. We komen bij nog meer meren en ook bij een waterval, het is een mooie route om te rijden. We willen ook nog graag naar de Devils postpile maar helaas is de weg hier dicht wegens werkzaamheden. We rijden nog naar het uitzichtpunt, de minaret summit op ruim 9000 feet waar ook nog sneeuw ligt, ze zijn hier ook nog aan het skiën. Op de terugweg stoppen we bij Earthquake fault en lopen een klein rondje om de kloof. We hebben een kamer geboekt bij Motel 6, dit ziet er prima uit en het bed ligt lekker. Bij de sportsbar John's pizza works bestellen we een giant meat lovers pizza van 19 inch, we kunnen met moeite de helft op en nemen de rest mee voor morgen, zo hebben we meteen lunch. Morgen steken we via de Tioga pass de bergen door naar Modesto, deze is sinds 2 weken geopend, we zijn benieuwd of er nog sneeuw ligt langs de randen en zo ja hoe hoog de muren langs de weg zijn.
Groetjes van ons !!

1. Gert:
    7 juni 2018
    Ja wie bestelt er ook iets gigants in the usa small is altijd genoeg
  2. Marion Bross:
    7 juni 2018
    Weer heel veel moois gezien, blijft erg leuk iedere ochtend jullie reisverslag te lezen.
    Geniet nog van al het moois wat jullie tegen komen met de laatste dagen door Amerika reizen. Groetjes Marion xxx
  3. A,Ooms ,:
    7 juni 2018
    Hoi Remco en Eliane ,gefeliciteerd ,op de helft ,leuk hoor ,wat een moois zien jullie ,geniet er nog maar even van ,lieve groed .
  4. Maartje:
    7 juni 2018
    Weer leuk om alles te lezen. Gefeliciteerd met dit mooie moment :-)