USA dag 17

5 juni 2018 - Lone Pine, California, Verenigde Staten

Dag 17

Wakker worden in Vegas, wat een ervaring! Het is vandaag een heel stuk helderder waardoor we vanuit ons raam ver kunnen kijken. De wekker ging af om half 8, de reis gaat vandaag door Death valley naar Lone Pine. Voordat we gaan halen we nog even ijsblokjes, die kan je overal halen, amerikanen zijn er dol op. We hebben een grote sap fles die we helemaal vullen met blokjes, zo kunnen van vandaag onze warm geworden drankjes een beetje koel drinken. Gisteren zijn we over de strip naar het noorden gereden en vandaag verlaten we Las Vegas ook weer over de strip, nog een keer onze ogen uitkijken. Er lopen alweer/nog steeds mensen over de straten bijna alles is hier 24/7 open. Een paar mile verder en er is niets meer te merken van de drukte vlakbij. Er zat geen ontbijt bij het hotel dus halen we nog iets bij de benzine pomp, zelfs hier staan gokautomaten erg grappig om te zien. We hebben voldoende branstof, water en eten meegenomen en rijden via de zuid-ingang Death Valley binnen, als eerst komen Badwater tegen. Dit is het laagste punt van Noord-Amerika en ligt 85,5 meter onder zeeniveau, de naam komt van slecht water omdat het hier erg zout is. Het is alleen mogelijk om hier "droge" voeten te houden omdat het water hier snel verdampt door de hitte, ook hier is het 45 graden en dat is rond 12 uur, later in de middag wordt het nog warmer. Het is niet fijn om lang buiten de koude auto te blijven dus lopen we een klein stukje, maken we snel wat foto's en gaan daarna weer snel verder. We komen langs de dorpjes, Furnace Creek en Stonewell pipes. In Furnace Creek is 53,9 graden de hoogst gemeten temperatuur van Death Valley, gelukkig is het nu iets minder heet! In Stonewell pipes hebben Remco en Gert 2 jaar geleden noodgedwongen moeten overnachten omdat er een zandstorm over de weg ging. Na een aantal miles rijden komen wij ook op de plek van de zandstorm, vandaag is het gelukkig rustig maar ik kan mij goed voorstellen dat het hier tekeer kan gaan, het zand ligt er, zodra het gaat waaien zal dit zich weer verplaatsen. We verlaten Death Valley met een mooi uitzicht achter ons, de benzine prijzen die we hier hebben gezien zijn extreem hoog 4,99 dollar per gallon ter vergelijking meestal betalen we rond de 3,10 gelukkig hebben we nog voldoende. Het stadje Lone Pine is een beetje western met saloons en leuke barretjes. We slapen in een motel aan de rand, eenvoudig maar we hebben alles, er is zelfs een koelkast dus kunnen we ons water lekker koelen. We lopen naar het restaurant The Grill en halen onderweg ook nog even brood en melk voor morgenochtend. We relaxen nog even wat en gaan lekker slapen. Morgen gaan we verder naar het noorden langs de Siërra Nevada.

Groetjes Remco en Elianne
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Christi:
    6 juni 2018
    Hallo Elianne en Remco wat een opluchting dat het omruilen van de auto goed is verlopen. ik zie bekende foto's langskomen, zoals de lange weg in Death Valley en Badwatercreek. Nog een paar daagjes genieten en mooie dingen zien.
    liefs, Christi
  2. Henriette:
    6 juni 2018
    jeetje wat een temperaturen,maar ik moet zeggen jullie zien er nog fris uit,zal waarschijnlijk door het lekkere koude drinken komen.fijn dat jullie ook weer een goede auto hebben ,nog veel rijplezier en groetjes