USA dag 16

4 juni 2018 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dag 16
Bij de Thunderbirds nemen we een lekker ontbijt, gisteren hebben we hier ook gegeten. Het hotel ligt vlak voor de ingang van Zion National park, dit is wel fijn want het is een drukbezocht park en we willen er optijd zijn. De route is erg mooi, ook deze rotsen zien er weer anders uit. We moeten even voor de tunnel wachten want er loopt maar 1 baan doorheen. Als we de tunnel uitkomen rijden we met haarspeldbochten helemaal de vallei in. Heel bijzonder, waar je bij de Grand Canyon op de rand loopt, rij je hier door het laagste punt. Het is al wel vrij druk, overal staan geparkeerde auto's, bij het visitor center zien we zelfs dat er geen plekken meer zijn, en dat om 10.00 smorgens. We besluiten verder te rijden het dorpje in en daar te parkeren, de shuttlebussen rijden hier ook. We moeten een half uur wachten voordat we de bus in kunnen de kloof in maar het is erg mooi. We besluiten om eerst naar het einde te gaan, daar stappen we even uit, helaas is het riverpath gesloten omdat er een stuks rots naar beneden is gevallen. We kunnen gelukkig wel even afkoelen in de rivier. We willen het pad naar de Emerald Pools lopen en willen dat doen van de ene stop naar de andere. Het is een mooie route, niet heel zwaar alleen de hitte en de brandende zon maken het wel heftig. We proberen veel te drinken onderweg om een beetje koel te blijven, bij de pool is er lekker schaduw en het vallen van de waterval verkoelt ook lekker, helaas mag je er niet zwemmen. We lopen er ongeveer een uur over en komen dan bij de busstop en zijn een beetje verhit geraakt en water over je hoofd is dan erg lekker om af te koelen, alles droogt toch super snel. Daarna stappen we de bus weer in terug naar het visitor center en lopen dan terug naar de auto. Het Is hier heel erg heet geworden 39,5 graden we laten de auto even "afkoelen" en doen dan voorzichtig de airco aan, niet op het raam want daar zit die scheur, gelukkig gaat het allemaal goed. Vanmiddag in Las Vegas mogen we deze auto inruilen voor een andere en daar de reis mee afmaken. Het is nog ongeveer 2,5 uur rijden over de snelweg, daarnaast krijgen we er gelukkig nog een uur bij dus een langere dag en is inmiddels 45 graden (113 farenheit) in Vegas Pfoee. ... Het is spits in Las Vegas en dus flink druk op de weg, rond 17.00 komen we aan bij sixt, het omruilen gaat goed onze spullen in de andere auto, een Toyota RAV 4 xle, en we kunnen weer verder. We hebben het hotel Circus Circus geboekt op de strip, met je raad het al... een circus thema. We slapen op de 25e verdieping, de prijs van een hotelkamer hier is erg laag want ze willen dat je je geld uitgeeft in het Casino. We frissen ons snel op en gaan de strip op. Het is een vreemde gewaarwording zo midden in de woestijn doemt er een stad op helemaal gebouwd voor het toerisme met mega hotels. We kijken onze ogen uit en de stad veranderd als het donker wordt, we kijken bij de beroemde Belagio fontein die elk kwartier een show geeft. Het is rond 21.00 nog steeds 37 graden, alsof je in een fohn loopt, gelukkig doet de airco het op de kamer. Veel stukken van de straat gaan ook via de Casino's, heerlijk dan kunnen we ook weer even afkoelen. 😅 Bij het Venetian hotel gaan zelfs de gondeliers door de canals, alles om de toeristen te vermaken! We zijn erg moe en gaan terug naar het hotel, er is in ons hotel een pretpark gemaakt we nemen even kijkje en gaan dan lekker naar bed. We vallen als een blok in slaap vandaar deze blog een dagje later.
Xxx ons
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade