USA dag 10

29 mei 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Dag 10

Vanacht geslapen in een motel 6, dit bed was helaas ook niet zo'n succes. Er zat geen ontbijt bij dit motel dus bij het tankstation een ontbijt gescoord, in de kleinere plaatsjes is er ook vaak een winkel bij het benzinestation dus dat is wel makkelijk. We hebben 2 croissantjes en een sandwich, is prima te doen. We moeten een klein stuk over de interstate weg en gaan daarna richting het noordwesten. We willen niet alleen maar snelweg rijden en gaan langs de plaatsen Strawberry en Fruitland, helaas geen fruitstalletjes langs de weg😟 maar hier zijn wel hele grote meren te vinden hoog in de bergen. Het is een mooie rustig route en willen bij Wasatch Mountain state park over de bergen naar Salt Lake City rijden. We zien de besneeuwde bergtoppen al in de verte, er ligt niet zoveel sneeuw meer dus We verwachten dat de weg gewoon open is. De tomtom kent de weg niet door het park dus we kijken via Google maps. We rijden een weg in maar ongeveer 3 mile verder wordt dit een grindpad, We besluiten om te draaien om geen risico te nemen dat we dalijk vast komen te zitten. Een stukje verderop herkent de tomtom wel de weg en besluiten om deze te rijden. Hier zien we ook de borden staan met de entree, het is een staatspark dus daar moeten we los voor betalen, onze Nationale parken pas van America the beautiful is hier niet geldig. We doen het geld in een envelop in het daarvoor bestemde kastje en scheuren her bonnetje af en leggen deze in de auto. We kunnen beginnen aan de klim en het gaat erg steil omhoog en zien dan ook snel de inmense valei onder ons. We komen steeds dichter bij de sneeuw grens, eenmaal boven stappen we even uit. We dalen aan de andere kant weer af en komen langs verschillende skipistes, op deze kant schijnt de zon minder dus er is nog meer sneeuw blijven liggen. Er loopt ook een riviertje door de valei, het water stroomt er flinke hard doorheen. Als we uit de bergen komen zien we de stad liggen in de valei. We moeten een stuk over de snelweg van het oosten naar het westen rijden, het motel ligt in de buurt van de luchthaven. We hebben weer een motel 6 maar dit ziet er een stuk beter uit en het bed voelt ook goed. We rusten even uit en gaan daarna de stad in met de tram die vlak voor de deur stopt. We stappen uit bij Temple square, hier staat de grote Tempel van de Mormonen. Salt Lake city is het centrale punt voor de Mormonen gemeenschap, het is mogelijk om hier een rondleiding te doen maar Elianne had op internet gelezen dat je dan verplicht je gegevens moet achterlaten zodat ze later nog even een "goed" gesprek met je kunnen voeren om je aan te sluiten bij het geloof. De mogelijkheid bestaat zelfs dat ze in nederland nog iemand bij je thuis laten komen om je te bekeren. Je kan zelfs in de genenbibliotheek je voorouders opsporen en deze opzoeken en bekeren tot het mormoonse geloof. Het is best een bizarre wereld, we besluiten dan ook om lekker zelf even rond te kijken en er niet al te lang te blijven. We eten nog wat in de stad en gaan daarna weer terug naar het motel. We ruimen de auto zo goed als leeg want morgen gaan we de grote wisseltruc doen. We hebben vandaag 245 miles en 6.12 uur gereden. Morgen gaan we op weg richting Jackson in de staat Wyoming voor een bezoek aan yellow stonepark.

Fotos komen morgen.

Groetjes ons

1. A,Ooms ,:
    30 mei 2018
    Jullie reiden heel wat af om veel moois te bekijken ,en dat lukt jullie goed het is daar erg mooi doe rustig aan groetjes ,
  2. Henriette:
    30 mei 2018
    wat een verhalen,leuk om te lezen en inderdaad niets achterlaten bij de mormonentempel,in nederland zitten ze in zoetermeer dan weten ze jullie zo te vinden haha,geniet verder en misschien vanaf nu weer lekkere bedden,groetjes
  3. Christi:
    31 mei 2018
    Leuk om te lezen dat jullie Salt Lake ook zo n vreemde stad vinden wij zijn toen in het gebouw geweest waar ze alle gegevens van mensen over de hele wereld bij proberen te houden. Het was er inderdaad een vreemd sfeertje. Veel plezier in Yellow Stone het is daar erg mooi.