USA dag 9

28 mei 2018 - Green River, Utah, Verenigde Staten

Dag 9
Onze reis vandaag gaat van Panguitch naar Green River. De bedden vannacht waren erg slecht, alsof je op een springveer plank sliep, we worden een beetje gebroken wakker. Er zat geen ontbijt bij dit motel maar we hadden nog wat brood over, Nutella erop en we kunnen opweg. We rijden het stuk richting Bryce opnieuw maar gaan daarna rechtdoor door Dixie national forest. Het is een mooie route langs Red Canyon. We komen langs Escalante, hier hebben Remco en Gert 2 jaar geleden geslapen bij The outfitters in een blokhut. Het is een mooie weg waarbij we op flinke hoogte komen, rond de 2500 meter. We komen in het Staircase-Escalante national monument park. Hier is het een stuk groener en gaat het ook regenen. We rijden over een hoge pas met aan weerszijden een flinke afgrond maar met hele mooie vergezichten. We laten de regen achter ons en zien een flinke donkere lucht maar het blijft bij af en toe een druppeltje. In het laatste stuk van het park rijden we nog een bergpas over, er wordt hier ook gewaarschuwd voor sneeuw. Op het hoogste punt zijn we op 3000 meter en zien ook dat er andere bomen groeien, fris groene en met een witte bast. We komen ook nog een groepje herten tegen die lekker aan het grazen zijn langs de weg. Het volgende park waar we doorheen rijden is Capitol Reef, dit is een grote rode rotswand. We lopen richting een uitzichtpunt over grote plaveistenen, maken een paar foto's en rijden dan weer verder, het is nog een flink eind naar Green River. We komen langs nog meer mooie kleurige rotswanden en stoppen even om wat te eten en drinken. Daar zien we een mierenhoop met grote mieren, we "morsen" wat kruimels en zien hoe de mieren dit mee naar binnen slepen, dit is een grappig gezicht. We moeten nog een klein stuk snelweg en komen aan bij onze slaapplaats voor vanavond, motel 6. We gaan vroeg eten want ze voorspellen flinke drukte vandaag en we hebben ook best honger. We eten bij Tamarisk met uitzicht op de rivier, deze stroomt erg hard. De buurt Is erg apart veel vervallen huizen en slecht onderhouden gebouwen. We doen de deur op slot en ook nog met een dievenklauw, de kamer is verder prima en dit keer geen vloerbedekking maar parket. We hebben vandaag 235 miles en 5.13 uur gereden. Morgen gaan we naar Salt Lake City.
Xxx de Brossjes

1. Christi:
    29 mei 2018
    jullie hebben zo te zien steeds redelijk weer op af en toe een regenbuitje.
    prachtige foto's, elke dag zo leuk om jullie verslagjes te lezen, ga zo door.
    liefs, Christi
  2. Kim:
    29 mei 2018
    Ik ben weer helemaal bij met lezen. Wat een mooie foto's! Gaaf zeg! Veel plezier verder!
  3. Maartje:
    Super leuk jullie blog. Geniet straks van yellowstone! Groetjes maartje