USA dag 8

27 mei 2018 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Dag 8

Hallo lezers en volgers, dankjulliewel voor de reacties erg leuk om te weten dat er nog meer deze reis met ons meebeleven.
Dag 8 in Amerika! Na al het gedoe en geregel van gisteren met de auto hebben we wel goed geslapen gelukkig. We hebben gisteren ook meteen al heel wat slaapplaatsen vast gelegd, dat geeft nog iets meer rust. We rijden vanuit Page naar Panguitch en onderweg willen we Bryce national park bezoeken. Het is een mooie route, steeds wat meer groen en de rotsformaties zien er ook weer anders uit. We rijden de staat Utah in, het is hier een uur later. We hadden hier niet heel goed rekening mee gehouden en zijn dus pas rond het middag uur bij Bryce. Het is Memorial weekend en het is heel erg druk op de parkeerplaatsen. Bryce is 1 weg naar de top toe en terug, we besluiten dan ook om eerst naar het hoogste punt te rijden, we kunnen daar net de auto kwijt, misschien niet op een hele officiële plaats😇 maar goed we kunnen er even uit en genieten van het uitzicht. Op weg naar beneden gaat het ook waaien en regenen, we hadden de wolken al zien hangen, gelukkig zijn het maar kleine buitjes. Er zijn verschillende uitzicht punten langs de weg en stoppen overal even om te kijken. Bij Sunrise point lopen we langs het mooiste stuk, het amphitheater. Elianne had ook nog een aantal trails uitgezocht om te wandelen in de Canyon, we lopen een klein stukje naar beneden bij Queens Garden maar het is toch wel erg stijl en we moeten ook weer naar boven, dus we besluiten om niet helemaal naar beneden te gaan. Ook de dreigende wolken en harde wind zijn niet heel erg uitnodigend. We proberen het bij de Navajo trail nog een keer maar ook dit is geen succes, we maken mooie foto's en lopen dan langs de rand weer terug naar de parkeerplaats. We gaan richting ons motel, we slapen in de color inn, eenvoudig maar precies goed, we hebben niet veel nodig aangezien we er alleen slapen. We zoeken in de buurt iets voor het avond eten en komen uit bij de flying M, een eetcafé. Het is erg druk maar het eten is lekker, we hebben allebei en bord spagetti en een salade. Onderweg naar het motel halen we nog een fles cola voor op de kamer. We doen nog even een handwas en relaxen nog wat. We hebben vandaag 210 miles en 4 uur gereden. Morgen gaan we door Bryce park naar Green river.
Groetjes Remco en Elianne

1. Peter Bross:
    28 mei 2018
    Ik lees dat jullie veel mooie plaatsen zien, leuk om over te lezen en foto’s te zien Goede reis verder ps. De zomer is hier ook eindelijk gearriveerd
  2. OPA COR:
    28 mei 2018
    wat een bijzondere rots formaties , hoe zouden deze zijn ontstaan. geniet er maar van, verder nog een fijne vakantie.
  3. Henriette:
    28 mei 2018
    wat een variatie in kleur,zal in het echt nog veel mooier zijn,groetjes en verder genieten