USA dag 13

1 juni 2018 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Dag 13
Vandaag mochten er een uurtje langer slapen omdat het gisteren toch nog flink laat was geworden na de intensieve dag. We zijn inmiddels aardig gewend aan het het ritme en krijgen al weer de snooze eigenschap😅 Gelukkig zitten we toch nog rond 9 uur in de auto, we eten nog even een granola reep als semi-ontbijt en rijden een half uurtje naar een benzine pomp. Hier zit ook weer een supermarkt bij en halen meteen nog water, brood, fruit en Beef Jerky (gedroogd vlees). Het is vandaag een lange weg terug naar Salt Lake city over voornamelijk interstate snelweg. We rijden lange stukken langs grote weilanden met koeien en verderop ook landerijen waar vanalles op verbouwd wordt met grote silo's en schuren. We stoppen regelmatig bij rest area's om even de benen te strekken en wat te eten en drinken. Richting Salt Lake wordt het steeds drukker op de snelweg, het is ook flink opletten. Remco doet de navigatie en Elianne rijdt en let op het verkeer, een prima taakverdeling, het is hier normaal om links en rechts in te halen. We zijn rond 16.00 in Salt Lake en gooien de brandstoftank vol,  dit is afgesproken met het verhuurbedrijf. We rijden eerst samen naar de parkeerplaats om de andere auto op te halen en verplaatsen al onze spullen. Het inleveren van de Toyota gaat prima en alles is akkoord, we hebben er 850 miles mee gereden. We komen daarna bij de Kia en zien tot onze schrik dat er een put met een flinke barst in de voorruit zit, wat een K*T zooi😠. Remco belt met Sixt waar we de auto gehuurd hebben, het is een heel geklooi om iemand aan de lijn te krijgen maar via een omweg lukt het uiteindelijk. We krijgen te horen dat we de auto kunnen omruilen in Las Vegas, daar zijn we als het goed is op maandag. Als we weer een beetje zijn bijgekomen lopen we naar de Taco Bell even verderop, hier hebben we erg lekker gegeten en dat voor een fastfood maaltijd! Vanavond plannen we ook nog onze verdere reis in want er is wat geschoven met de planning we leggen nog niets vast maar dat weten we wel waar we ongeveer naar toe moeten rijden. Morgen willen we nog naar het Lake van Salt lake city.
Xxx ons
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marion Bross:
    2 juni 2018
    Ohoh wat een pech met die auto zeg!
    Maar gelukkig de boel al weer geregeld en kunnen jullie gewoon weer verder met de mooie roadtrip.
    Hoop voor jullie dat het bij drie verschillende auto's blijft. 😊
    Nu nog op zoek naar wilde beren. 🐻
    Groetjes xxx
  2. Christi:
    2 juni 2018
    Jeetje wat een pech, hoop voor jullie dat het snel weer in orde komt.
    Gelukkig zijn jullie heel handig in het regelen en oplossen van veel problemen.
    groetjes,
    Christi