USA dag 3

22 mei 2018 - Porterville, California, Verenigde Staten

Hallo Allemaal,
Leuk dat jullie meelezen met onze avonturen. Dank voor de leuke reacties !
Vandaag alweer dag 3 achter de rug. We hebben lekker geslapen in de Comfort Inn in Oakhurst. Het ontbijt was inbegrepen en we hebben lekkere verse wafels gemaakt! Onze route loopt vandaag door het Seqouia national park. Hier staan de grootste, dikste en hoogste bomen van Amerika. Ten noorden van San Francisco zijn ook nog de redwoods te zien, deze behoren tot dezelfde categorie, misschien gaan we daar nog naartoe aan het einde van de reis. Via Prather rijden we binnendoor naar de ingang van het park en komen we door verschillende landschappen van gele dorre heuvels tot beboste bergtoppen. Onderweg zien we ook veel roofvogels die heerlijk rond zweven. Het is een mooie route langs hoge bomen maar in eerste instantie niet zo indrukwekkend, maar hoe verder we het park in komen des te meer hoge bomen we zien en dat zijn de echte Seqouia's. We parkeren de auto en lopen een stukje richting de Sherman tree, dit is de boom met de grootste inhoud en is erg indrukwekkend! We vervolgen onze weg door het park en komen nu ook de eerste haarspeldbochten tegen waardoor we ook weer snel dalen met mooie vergezichten. We rijden het park uit en rijden door de landbouw regio met veel citrusbomen, kersen en aardbei velden, zo ver het oog rijkt. We hebben een motel geboekt in Porterville, we kunnen de auto direct voor de deur parkeren, erg fijn dan hoeven we niet ver te slepen met onze spullen. Een stukje verderop zit een steakhouse de Oakpit waar we lekker eten. Nog even de route plannen voordat we gaan slapen. We hebben vandaag 212,3 miles gereden in 6.43 uur.
Groetjes, Remco en Elianne

1. OPA COR:
    23 mei 2018
    wat een geweldige bomen, niets voor je achtertuin. hoe oud zijn deze woudreuzen ?groetjes van opa.
  2. Christi:
    23 mei 2018
    ja mooi hé die prachtige bomen, net alsof je in het dinosaurustijdperk bent.
    Zo te lezen lukt het allemaal prima met de route en afstanden.
    veel plezier en tot lezens
    Christi