USA dag 4

23 mei 2018 - Barstow, California, Verenigde Staten

Dag 4
Vanacht hebben we dicht langs de weg geslapen, het verkeer was wel te horen maar niet erg storend. Eerst weer even tanken voordat we de weg op rijden, we rijden elke dag ongeveer een halve tank leeg dus het is wel veilig om wat reserve te hebben. We gaan vandaag richting Pondarosa, het laatste stukje Seqouia forest rijden, via een flinke kronkel weg met veel bochten klimmen we naar een hoogte van 8000 ft. We rijden dan een mooi stuk over de kam van de berg, de temperatuur is flink gedaald maar we hebben nog steeds geen sneeuw gezien, ondanks alle waarschuwingsborden met ICY. Op de weg naar beneden rijden we een heel stuk langs de rivier de Kern, een leuke stroom soms wild en soms rustiger. We zoeken een plekje waar even kunnen pootjebaden. Er zitten veel dagcampings en gaan er bij 1 even kijken, het water is heel erg koud maar het is even lekker. Plots worden we flink opgeschrikt door een straaljager die erg laag komt overvliegen of beter gezegd rollen, het doet zeer aan onze oren. Later komen we aan bij een groot meer, Lake Isabella, we rijden er al kronkelend omheen. Het wordt ook meteen duidelijk dat we de Siërra Nevada achter ons hebben gelaten, de mooie hoge bomen maken plaats voor Yoshua trees en lage bosjes. De temperatuur is inmiddels ook flink gestegen naar 28 graden. We besluiten om een motel te boeken in Barstow. Daarvoor moeten we eerst nog een flink eind door de woestijn heen. We rijden tot nu toe om en om maar Elianne voelt zich aardig moe en besluit te wisselen, een goede keuze want het volgende stuk om te rijden is erg saai en verleidelijk om in slaap te vallen. Om dit te voorkomen hebben ze speciale strepen op de weg gemaakt die veel geluid veroorzaken als je eroverheen rijdt. De komende 2 uur is 'immer grade aus' door de woestijn. Bij Kramer junction is er een groot kruispunt met allerlei voorzieningen. We halen bij de Burger King een milkshake, erg lekker maar ook flink aan de prijs want dit is het enige wat er is in de buurt, veel mensen stoppen hier dan ook even. Rond 15.00 komen we aan bij motel Super 8. Er is een zwembad aanwezig en nemen dan ook een verkoelende duik, heerlijk!! We besluiten een hapje te eten bij Del Taco, wat blijkt een taco fastfood restaurant te zijn, prima hoor, lekker gegeten maar toch ook een bijzondere ervaring. We proberen de slaap nog iets te rekken maar zijn toch ook wel erg moe van alle indrukken weer vandaag. We hebben vandaag 225,2 miles en 5.53 uur gereden.
Groetjes van ons!

1. Marion Bross:
    Hoi Remco en Elianne,
    Ik vind het erg leuk om iedere dag jullie reisverslag te lezen plus foto's en de vakantie een beetje mee te beleven.
    Blijven schrijven, en dat is ook leuk om te doen als je weet dat je volgers hebt .
    Veel plezier en geniet van al het moois!
    Xxx Marion
  2. A,Ooms ,:
    24 mei 2018
    Hoi Remco en Elianne ,we genieten er van van alles wat jullie daar zien ,wel prachtig ,aan de foto's te zien ,en hele langen wegen , jullie reiden heel wat af ,geniet er van ,lieve groetjes ,van ons ,😘😘
  3. Peter Bross:
    24 mei 2018
    Het is leuk Om elke dag te lezen waar je ben en ben geweest En een goede reis weer
  4. Henriette:
    24 mei 2018
    Weer een hele belevenis zo te lezen ook mooie foto's goeie reis verder
  5. Kim:
    24 mei 2018
    Mooie foto's!! Gaaf om jullie zo te volgen!! Have funnn!
  6. Gert:
    I wish I was there too
  7. Gertjan:
    24 mei 2018
    Leuk stukje weer. Herbeleef het weer met jullie mee! Veel plezier en geniet er vooral van.