USA dag 5

24 mei 2018 - Williams, Arizona, Verenigde Staten

Dag 5

De route vandaag loopt van Barstow naar Williams, in een staat verder richting het oosten. We moeten een heel eind over de snelweg rijden omdat er geen andere binnendoor wegen zijn. Af en toe stoppen we bij een restarea om even de benen te strekken, naar het toilet en wat te eten en drinken. We steken bij de grens Califonia / Arizona de Colorado rivier over. Bij Kingsman nemen we een bypass naar de historical Route 66. Het landschap is hier ook weer anders de bergen zijn wat meer afgeplat bovenop, het begint al een beetje te lijken op de Grand Canyon. Het stadje waar we vanavond slapen is Williams, het ligt aan de route 66. Hier zijn een hoop motels, deze worden ook veel gebruikt door Amerikanen die onderweg zijn voor werk. We lopen een rondje door het plaatsje en gaan wat drinken bij Cruisers een leuke bar waar ook livemuziek gespeeld wordt. We zitten heerlijk in het zonnetje langs de doorgaande weg waardoor we zicht hebben op alles wat langs komt rijden, heerlijk gewoon even mensen kijken.😄
Ook veel motorrijders komen er langs, Arizona is een staat waar het dragen van een helm niet verplicht is, dus tja waarom zou je deze dan dragen.... Morgen ochtend vroeg gaan we naar de Grand Canyon. We hebben voor morgen al een hotel geboekt in Tuba city, het is maandag Memorial day, een feestdag hier waardoor veel mensen een lang weekend vrij hebben en de hotels goed vol raken!
Xx de Brossjes

1. Christi:
    25 mei 2018
    Ja ik reis ook een beetje mee op deze manier. Jullie schrijven zulke leuke stukjes. geniet er maar lekker van.
    groetjes, Christi
  2. OPA COR:
    25 mei 2018
    heel interessant om al jullie belevenissen te lezen, ga zo door dan wordt dit een onvergetelijke vakantie . Goede reis verder , uitkijken.
  3. Gert-Jan:
    26 mei 2018
    Leuke verslagen met gave foto's! Geniet er van samen.